Skal du hyre et flyttefirma? Så læs med her
At flytte kan være en stor mundfuld uanset, om du skal flytte privat eller flytte din virksomhed. Derfor er der flere fordele ved at hyre et professionelt flyttefirma, der kan klare alt det praktiske.
Læs mere om fordelene ved at benytte et professionelt flyttefirma og bliv klogere på hvilke overvejelser, du skal gøre dig inden flytningen.
Flyttefirma eller flyt selv?
Står du over for en privatflytning? En flytteproces kan være både besværlig og virke uoverskuelig for mange. At flytte er hårdt psykisk og fysisk. For det første skal hele familien omstille sig til at få ny adresse. For det andet er det hårdt for kroppen at bære på tunge flyttekasser. Derfor er det en fordel at benytte sig at et flyttefirma, der tager sig af det praktiske, så du kun skal bruge energi på mentalt at tilpasse dig til dine nye omgivelser.
Et professionelt flyttefirma kan både sørge for flyttekasser, nedpakning af dit inventar, selve flytning og udpakning. Det sparer dig for en masse tid og kræfter, og dine møbler er i sikre og erfarne hænder, så de kommer helskindet gennem flytningen. Desuden har et professionelt og ordentligt flyttefirma en forsikring, der yder erstatning, hvis uheldet skulle være ude.
Kan det betale sig at hyre et flyttefirma?
Der er mange fordele ved at hyre et professionelt flyttefirma, da det gør flytteprocessen meget mere simpel og enkel. Inden du vælger flyttefirma, er det dog en god idé at stille dem de rette spørgsmål, så du er sikker på at få den hjælp, du har brug for.
Stil disse spørgsmål, inden du hyrer et flyttefirma:
- Hvilke flytteservices tilbyder i?
- Har i en flytteforsikring?
- Hvor mange flyttemænd stiller i til rådighed?
- Hvordan beregner i prisen?
- Hvad sker der, hvis jeg aflyser flytningen?
Med disse spørgsmål får du alt den viden, du har brug for, så du kan vurdere, om professionel hjælp til din flytning er den rette løsning til dig.
Flyttefirma til erhvervsflytning?
Skal din virksomhed flytte lokaler, kan det betale sig at få et professionelt flyttefirma til at stå for det praktiske. Ved erhvervsflytning sørger flyttemændene for at nedpakke IT-udstyr og andet inventar, nedpakke arkiv, flytte ejendelene til nye lokaler og opsætte alt korrekt.
Hos Mesterflyt stiller vi en flyttekonsulent til rådighed i forbindelse med erhvervsflytning, som sørger for, at hele flytningen forløber gnidningsfrit. Uanset om der er tale om et mindre kontor, en afdeling eller en hel virksomhed, giver professionel erhvervsflytning ro til dig og medarbejderne til at fokusere på jeres arbejde.
Internationale kontrakter og årlig audit
Mesterflyt har også udarbejdet en fuld CSR-strategi med afsnit om menneskerettigheder, anti-korruptionstiltag, arbejdstagerrettigheder samt klima og miljø. I den sammenhæng er der nedsat et CSR-udvalg bestående af nøglepersoner på kontoret, og virksomheden forpligter sig til en årlig CSR-rapportering med åben kommunikation om status på KPI’er.
Det ser alt sammen meget formaliseret og akademisk ud, og spørgsmålet opstår, om det virkelig er nødvendigt for et dansk flyttefirma.
”Vi møder det som krav i mange af de kontrakter, vi underskriver med internationale koncerner og store virksomheder,” forklarer Victor Helgogaard, ”Så hvis vi vil have kunderne, så skal vi også have styr på alle processerne.” Et konkret eksempel er, at mange stiller krav om en årlig audit, hvor Mesterflyt belyser årets fremdrift i forhold til bæredygtig omstilling.
Det er kun knap et år siden, CSR-strategien blev underskrevet den 26. november 2020, så den første statusrapport er endnu ikke udkommet.
Lad Mesterflyt stå for flytningen
Uanset om der er tale om en privatflytning eller erhvervsflytning, står Mesterflyt klar til at hjælpe. Vi tilbyder både opbevaring og forskellige flytteservices, så du ikke behøver at løfte en finger.
Giv os et kald på tlf. 61 700 750, eller udfyld kontaktformularen – så modtager du et godt og uforpligtende tilbud, der er skræddersyet til dine behov.