Skip to main content

21 september, 2022
Flytning af Mesterflyt

Skal du snart flytte dit kontor i nye lokaler? Der er flere overvejelser, som er gode at gøre sig inden en erhvervsflytning. Planlægning fra start gør det mindre kompliceret i sidste ende og med en investering i gode flyttemænd og opbevaringsrum, bliver din erhvervsflytning til en succes.

Her får du de bedste flyttetips til din erhvervsflytning, som sikrer, at du og dine medarbejdere får en let flytteproces.

Gode råd til til din erhvervsflytning

Start tidligt

Vil du gerne undgå hovedpiner på flyttedagen, er det en god idé at begynde med planlægningen af din erhvervsflytning allerede flere måneder inden selve flytningen. Bestil dine flyttemænd nogle måneder forud for flytningen og sørg for opbevaringsrum, hvis du har brug for dette. I denne periode er det også klogt at lægge et budget for hvor mange penge, du skal bruge på flytningen, så du kan skabe et overblik over dine udgifter.

De ting du og arbejdspladsen ikke bruger til hverdag, kan du lige så godt begynde at pakke ned i god tid, så du har mere tid under selve flytningen.

Invester emballage og udstyr i høj kvalitet

Hvis du vil mindske risikoen for, at jeres inventar går i stykker under flytningen, skal du sørge for at investere i kvalitetsindpakning og udstyr. Flyttekasser. Sækkevogne. Transportvogne. Løftestænger. Bobleplast. Avispapir – listen er lang. Men for at få kontorets ejendele helskindet igennem, er det en godt at have styr på udstyret. Får du hjælp til erhvervsflytning af et professionelt flyttefirma, vil de højst sandsynligt have det fornødne flyttemateriale og tilbehør.

Sælg og donér

Nå arbejdspladsen flytter kontor, vil der helt sikkert dukke ting op, som ikke længere skal bruges. I stedet for bare at smide tingene ud, kan de enten sælges eller doneres, så andre kan få glæde af dem. Facebook Marketplace, DBA og GulogGratis er alle sider, hvor du nemt og hurtigt kan komme af med virksomhedens ejendele.

Find flyttefirma med forsikring

Et af de vigtigste flyttetips er at vælge et flyttefirma med forsikring – uanset om der er tale om privatflytning eller erhvervsflytning. Det kan være fristende bare at vælge den billigste løsning, når det angår flyttemænd. Men det er vigtigt, at dine ting er forsikret, hvis der mod alt forventning skulle gå noget i stykker under flytningen. 

Vælger du et forsikret flyttefirma, er det nemlig flyttemændene, der er ansvarlige for dine ting, når de har dem. Ødelægger de noget, går det derved over flyttefimaets forsikring. Er flyttefirmaet ikke forsikret, bliver det svært for dig at få en erstatning, og da der med erhvervsflytninger ofte er tale om dyre ejendele, er det en klar fordel at have flytteforsikring.

Sortér kontorets ejendele med farvede labels

Farvede labels er smarte til at holde styr på kontorets ting og sager. Du kan bruge disse labels til at vise flyttemændene, hvor forskellige flyttekasser skal på det nye kontor. Det kan eksempelvis være gule labels til dit kontor, lyserøde til regnskabschefens kontor, grønne til arkiv, osv. 

Pak elektronik på den rigtige måde

Computer og andet elektronik skal pakkes, så det er enkelt og nemt at sætte op på det nye kontor. Brug de originale emballager, hvis du stadig har dem, og hvis du har rimelig avancerede tilkoblinger, kan du tage billeder inden nedpakning, så det bliver nemmere at samle igen efter flytning. Pak skærme godt ind, så der er mindst chance for, at de bliver ødelagte, og pak kabler og andet tilbehør, der hører til elektroniske anordninger sammen med dem, de tilhører.

Adskil kontormøbler

Kontormøbler er lidt besværlige at pakke ned, når der skal flyttes kontor, da de fylder meget. For at gøre det nemmere kan du skille møblerne ad, så de er lettere at transportere. Det er også en god idé at sætte tape på skuffer og skabsdøre, så de ikke åbner op, mens de bliver flyttet.

Lad Mesterflyt stå for din erhvervsflytning

Mesterflyt står klar til at hjælpe dig med din virksomheds erhvervsflytning. Vi tilbyder både opbevaring og forskellige flytteservices, så du ikke behøver at løfte en finger.

Giv os et kald på tlf. 61 700 750, eller udfyld kontaktformularen – så modtager du et godt og uforpligtende tilbud, der er skræddersyet til din virksomhed.